easy recipe: griekse salade

foto2

Welkom bij koken voor noobies. Speciaal voor iedereen die graag iets smaakvols op tafel wilt zetten maar totaal geen talent heeft voor koken. Als mislukte vrouw zijnde – nee geintje – kon ik echt helemaal niet koken. Ik kon net aan pasta maken: de saus kwam uit een potje en de kaas uit een zakje. Sinds ik elke avond voor mij en mijn lieve vriend moet koken, wil ik natuurlijk wel dat er iets voedzaams én iets lekkers op tafel staat. Het gaat inmiddels steeds beter – babystapjes – en ik deel graag mijn favoriete SUPER makkelijke recepten met de wereld. Vandaag een Griekse salade aangezien iedereen die bij mij komt altijd heel gelukkig is als ik deze salade maak. Komt ie.

Wat heb je nodig?

  • 1 komkommer
  • 3 – 4 tomaten
  • rode ui
  • olijven
  • feta
  • extra vierge olijfolie
  • citroensap
  • zout

Meestal maak ik de salade met bovenstaande ingrediënten. Je kunt er natuurlijk doorheen doen wat je zelf lekker vindt maar deze ingrediënten maken de salade ‘Grieks’. Ook lekker erbij: avocado, kappertjes en rucola. Alle ingrediënten snijd je grof. Vervolgens giet je er een flinke scheut olijfolie overheen. De citroensap moet je echt toevoegen naar smaak. Ik vind het persoonlijk lekkerder als de salade niet al te zuur is. Dan flink wat zout. Tussendoor kun je even wat stukjes komkommer proeven zodat je precies weet wat je nog toe moet voegen zodat jij het lekker vindt en dat was het dan. Super simpel, kan niet mis gaan en het is altijd goed. Zelf eet ik deze salade regelmatig als snack maar hij doet het ook heel goed bij de aardappeltjes en een stukje vlees, lekker Nederlands. Eet smakelijk.

Geef een reactie

